Den lyckliga ungen med sin pappa

 15 december 2012. Satt på tunnelbanan och smällde av pga lyckorus.

Jag kan inte sluta le här på t-banan åt ungen i vagnen. Han pratar om bajs och kallar sin pappa för "pappa-bajs" och skrattar världens sötaste skratt. Nyss tittade han blygt på mig och jag log så mycket och han log som en liten sol då och gömde halva ansiktet. Och hans pappa kallar honom "älskling" och leker att han skrämmer honom och så skrattar ungen så överlyckligt. Och till slut säger pappan att "de
t räcker nu", att de kan busa mer när de kommer hem. Och jag sitter och bara fånler, kan inte låta bli - för jag smälter!
 
"Kolla min bajsmössa, bajsbajs, pappaaa, baajs" säger den lyckliga ungen. Pappan frågar om han ser någon annan där inne som är så knäpp som han är? "Nej, det är bara du, du e ju heltokig!" säger pappan, men han säger det kärleksfullt och ungen skrattar och pekar på en tyst kille som inte alls sitter och säger bajs och jag fnissar då och pappan kollar på mig. När de går av säger han att ungen måste ta på sig mössan nu och sen att han ser ut som värsta snyggingen... och jag sitter kvar och sörjer att de precis gått av!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Random thoughts

Tankar, poetiska och patetiska texter. Nytt, gammalt, samlar lite här. Random thoughts, random me. :)

RSS 2.0