flygande kudde

22 November 2012
Jag drömde att jag hade en flygande kudde. Jag skulle ta kudden och flyga iväg en stund, över staden (påminner lite om den mysiga barnboken "Sumpan flyger..."). Jag hade flygit förut, man nu flög jag upp kanske 50 meter ovanför marken och styrde genom att trycka olika hårt. Men när jag flygit en bit och sedan ner igen, så flög kudden iväg från mig, slant ur mitt grepp. Sen var den borta. Jag letade överallt på marken o
ch i buskarna, men kudden var borta, så jag kunde inte flyga. Jag stod och funderade på om jag skulle gå hela vägen istället, dit jag nu skulle, men det var kväll/natt och allt blev jobbigt.
Sen drömde jag att jag hamnade på sjukhus, först akuten, sedan St Görans "på kungsholmen" (låg inte där den ligger idag) och jag låg inne, väntandes på att göra någon operation. Där fanns en ung och ganska snygg läkare. En viss kompis länkade och tipsade mig om massa bra låtar, vilket livade upp. En låt hade en rolig synthslinga och skulle påminna lite om "Disparate youth" med Santigold och jag tror den gjorde det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Random thoughts

Tankar, poetiska och patetiska texter. Nytt, gammalt, samlar lite här. Random thoughts, random me. :)

RSS 2.0