calories

Jag räknade nogrannt ut en rolig sak. Såhär äter man en frukost på nästan 800 kalorier. En liten skål yogurt med 2% fetthalt vaniljsmak (lättsockrad) och lite fiberhavregryn och solroskärnor i + två skivor (en fralla) frökusar med smör och light-ost. Och en latte.

Jag åt det som frukost och lunch idag. Brödet blev lunchen alltså. Jag ska äta någon slags sallad till middag tror jag, med kikärtor och stekt zucchini och champinjoner + kycklingfilé.

Jag tog ju prover förut som visade att jag har låg ämnesomsättning, pga att min sköldkörtel producerar för lite hormon. Så man blir trött, låg energi, frusen och bränner även mindre kalorier. Alla sympton är ganska jobbiga. Jag ska tillbaka för att kanske få nån slags medicin mot det. Men det är inte helt riskfritt att käka sån medicin... hmmm.

Hursomhelst, om man bara ser till vikt-biten så är det lite kasst att man måste äta max 1700 kcal per dag men ändå känna sig "plufsig" it sucks :P Jag har aldrig någon energi att röra på mig heller, tar jag en promenad så kommer jag hem och är helt svimfärdig. Buhu, jaja, sen kommer sommaren iaf.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Random thoughts

Tankar, poetiska och patetiska texter. Nytt, gammalt, samlar lite här. Random thoughts, random me. :)

RSS 2.0