yummy

Idag har jag ätit jättegod....... MAT. Livets njutning...

1/6 vispgrädde
5/6 mjölk och vatten
lite grönsaksbuljong
lite mer kycklingbuljong
svartpeppar, basilika, chili
1/2 dl pressad apelsinsaft
tomatpuré hur mycket/lite man vill
1 tsk majsmjöl , rör ner nogrannt
- koka svagt ett tag -
ha i mer vatten/salt/anything om det behövs
- blanda i stekta champinjoner, zucchini, schalottenlök  på slutet

- Servera med fullkornsbulgur och stekta kycklingfiléer

Mmmmm en av mina favoriträtter som jag gör ibland.. Inte så onyttigt heller pga kycklingfiléerna och alla grönsaker och fullkornsbulgur om man har det till..  Apelsinen är det som gör allt så mmm smaskens. Om nån läser detta så gör denna maträtt.

Jag har ont i ryggen, skulderbladen, gör svinont. Har haft ont /värk hela dagen. Var ute på en kall promenad. Försöker planera fotoprojekt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Random thoughts

Tankar, poetiska och patetiska texter. Nytt, gammalt, samlar lite här. Random thoughts, random me. :)

RSS 2.0