Vilken höjdardag.

Vaknade vid 13, kunde inte ta mig ur sängen förräns vid 15. Tog mig upp och lyckades knåpa ihop början till en låt. Jag har texten. Jag har typ melodin. Jag har inte riktigt musiken... Lite halvdana pling-plong.

Jag ville röra på mig, så jag åkte in till stan och tog en långprommis i regnet. Sen handlade jag kaffe, pasta, halloumi och en paprika innan jag tog tuben hemåt. Jag frös lite och var ganska blöt.

Jag tränade lite efter bästa förmåga och kände mig rätt stark. Alex skulle kommit hem, men nej, självklart inte, han drog ut istället. Så jag åt själv och hoppades förgäves att något bra skulle dyka upp i TV-tablån. Stängde av Tvn och läste halva boken i Etik och livsfrågor. Nu har jag bara halva kvar. Och ett prov. Och två insändningsuppgifter.

Högtalarna har slutat fungera, hörlurarna fungerar inte heller. Jag kommer inte åt musiken, när jag behöver den som mest. Det enda jag hör är regnet som smattrar mot rutorna och det borde vara mysigt, men är inte det.

Imorgon ska jag träffa Ida och dra ut nånstans på söder. Jag är inne i en sån social period känner jag. Egentligen tycker jag inte att det är okej att dricka med tre dagars mellanrum, men nu blir det så. Amazing.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Random thoughts

Tankar, poetiska och patetiska texter. Nytt, gammalt, samlar lite här. Random thoughts, random me. :)

RSS 2.0